.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مطالبه نیاز از وزیر جهاد کشاورزی

 شمال نیوز: نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، طی نامه ای از وزیرجهاد کشاورزی خواستار ایجاد شهرک کشاورزی در بابل شد.

به گزارش شمال نیوز، حسین نیازآذری در این نامه با اشاره به اینکه کشاورزی اولویت اول اقتصاد، اشتغال و توسعه استان مازندران است، اظهار داشت: حفظ ، تقویت و توسعه بخش کشاورزی مازندران نیاز مبرم به حمایت و توجه همه جانبه نهادها و مراجع تصمیم ساز و اجرایی کشوری دارد .
متن کامل این نامه در ذیل آمده است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر حجتی
وزیر محترم جهاد کشاورزی
با سلام و احترام ؛
همانگونه که مستحضرید کشاورزی مزیت و اولویت اول اقتصاد، اشتغال و توسعه استان مازندران است . استان مازندران با کشت 72نوع محصول ، تولید چند محصول استراتژیک و استقرار صدها واحد تولیدی ، تجاری و صنایع جانبی مرتبط با بخش کشاورزی دارای جایگاه متمایزی در تولید و اقتصاد کشور می باشد . از این رو حفظ ، تقویت و توسعه بخش کشاورزی نیاز مبرم به حمایت و توجه همه جانبه نهادها و مراجع تصمیم ساز و اجرایی کشوری دارد .

اگر چه میل به صنعتی شدن استان مازندران فراوان است اما این رویکرد باید معطوف به صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی باشد . ازطرفی با توجه به شرایط خاص کشور و لزوم برقراری امنیت پایدار غذایی ، اعمال اقتصاد مقاومتی و بسط کارآفرینی استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی تقویت کننده بخش کشاورزی بوده وبه توسعه این حوزه می انجامد. بطور قطع استقرار صنایع مذکور افزایش تولید محصولات و میل به گسترش کسب و کار در این حوزه را نیز بدنبال دارد .

ازدیگرسو فقدان صنایع مرتبط موجب رکود و تضعیف بخش کشاورزی مازندران گردیده و اقتصاد این بخش را ناکارآمد و کم بازده نموده که تبدیل اراضی در همین راستا اتفاق  افتاده است . از این رو انتظار می رود دستور اکید صادر فرمائید در قالب سیاستی اولویت دار و رویکردی جامع وفق ماده 194 قانون برنامه پنجم از طریق ایجاد شرکت شهرک های کشاورزی با استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با بخش کشاورزی در حوزه انتخابیه اینجانب در دستور کار وزارت متبوع قرار گیرد لذا انتظار موکلانم این است مشوق ها و تسهیلات لازم برای سرمایه گذاران فراهم گردد . بی تردید تجاری سازی محصولات کشاورزی مستلزم فن آوری ، بسته بندی و صادراتی کردن آنها میباشد تا زنجیره تولید تا فروش تکمیل گردد.
  موجب امتنان خواهد بود اینجانب را از روند ها و اقدامات بعدی مطلع فرمایند.
 
حسین نیازآذری
 
رونوشت :
- استاندار محترم مازندران جهت استحضار وصدور اوامر مقتضی .
- برادر گرامی جناب آقای مهندس سجادی مدیر عامل محترم شرکت شهرک های کشاورزی جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی وفق ماده 194 قانون برنامه پنجم.
 - رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی مازندران جهت اطلاع و اتخاذ سیاست ها و مشوق های لازم برای اهتمام به این بخش .
- معاون محترم استاندار و  فرماندار ویژه شهرستان بابل جهت اطلاع و اتخاذ سیاست ها و مشوق های لازم برای اهتمام به این بخش .
-  ریاست محترم سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران جهت اطلاع و اتخاذ سیاست ها و مشوق های لازم برای اهتمام به این بخش .
-مدیر عامل محترم شرکت شهرکهای صنعتی استان مازندران جهت استحضار و  اتخاذ سیاست ها و مشوق های لازم برای اهتمام به این بخش .
- مدیر محترم جهاد کشاورزی بابل جهت اطلاع و اتخاذ تمهیدات لازم برای تهیه بسته اجرایی طرح مذکور.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 شهريور 1393
ماشااله به مهندس نیازآذری خداقوت

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.